Facebookpinterestinstagram

Šta je to Šlajh, pitala sam se i sama, a onda sam morala da istražim.

U poslednje vreme uši mi bruje od tog Šlajha! Do nedavno nisam ni znala postoji, u stvari, nisam ni znala da MORAM da znam da postoji! A onda se samo uselio u naš porodični život. I ostao tu. I što je najsmešnije, ispostavilo se da smo godinama živeli sa njim a da to nismo ni znali! I sad je odjednom Šlajh sastavni deo naše komunikacije. Šlajh ovo, Šlajh ono, kog ti Šlajha imaš, baš sam juče videla jednog Šlajha, ne, nisam izmislila ime, Šlajh zaista postoji. A ime mu je vrlo zvučno. Dovoljno je samo jednom da ga čujete i odmah ga pamtite.

Šta je to Šlajh?

E, ovako. Šlajh ili Schleich, ako ćemo po nemačkom originalu, jeste firma koju je još 1935. godine (još malo pa stotka!) osnovao izvesni Fridrih Šlajh (Friedrich Schleich). Ideja je bila napraviti igračke, tj. figure, i prateće đinđuve. Prve figurice su se pojavile 50-ih godina 20. veka i bili su to Snupi i drugari (Snoopy & Peanuts) i Štrumpfovi (The Smurfs). Trideset godina kasnije proizvodni asortiman uključuje i čuvene Mapetovce (The Muppet Show). Do kraja 2006. godine Šlajh je bila porodična firma, a zatim ju je kupila britanska kompanija HgCapital, mahom fokusirana na nove tehnologije, ali igračkama ni ona nije odolela!

Što se tiče samog dizajna i alata potrebnih da bi nastala jedna figurica, to javnosti nije dostupno. Možemo samo otkriti da se većina stvari proizvodi u Nemačkoj i još nekim zemljama, dok se figurice ručno oslikavaju u Kini.

Šlajhovi katalozi izlaze dva puta godišnje i videti samo njih, dovoljno je da se zaljubite, a kamoli držati u rukama gotov proizvod.

Figurice su namenjene uzrastima od 3 do 14+ godina (ja sebe vidim u grupi 14+). U okviru serije o divljim životinjama (Wild Life), deca vrlo lako mogu da zamisle kako izgleda život u šumi, na safariju ili u džungli, dok kroz život na farmi (Farm World) mogu da se upoznaju sa seoskim domaćinstvom, poslovima koji se obavljaju na jednoj farmi i njenim stanovnicima. Nezaobilazni su, svakako, surovo realni dinosaurusi i razni strip i filmski junaci kao što su Marvelovi, zatim Snupi, Štrumpfovi, pčelica Maja, Eldrador zmajevi i junaci nemačke legende Bajala (Bayala).

E, a sad dolazimo do onoga zbog čega je ovaj tekst i nastao – do Šlajhovog Konjičkog kuba (Horse Club)! Za konje se kaže da su najplemenitije životinje, da su vrlo pametne, verne, osećajne, u druženju sa njima čovek oseti da ima pravog prijatelja, timskog igrača. I sama pomisao da vi i konj radite nešto u tandemu, razgaljuje dušu i izaziva zavisnost. 😊 Zato nije ni čudo što se konji koriste i u terapeutske svrhe, za decu ometenu u razvoju. U kontaktu sa konjima takva deca se uče sigurnosti, samopouzdanju, postaju opuštenija i druželjubivija, a nije redak slučaj da ovakve terapije pomažu više od drugih psiholoških seansi. I u Srbiji ima takvih primera.

Ko je imao priliku da vidi pravog konja, da ga pomazi, da mu šargarepu, nabere mu trave, pa i da ga uzjaše, osetio je svu zahvalnost koju ova životinja može da pruži, i toplinu kojom uzvraća ljubav.

Kroz silne serije koje se vrte po našim TV kanalima, od Moj mali poni do Mia i ja i Fili konjića, naša deca, pogotovo devojčice, pred očima stalno imaju konjiće. Marketing, magija modernog doba, u punom sjaju pokazuje svoju moć u radnjama s igračkama koje su u prve rafove izbacile čitave serije kojekakvih konjića. Za ovih, skoro 9 godina, mi ih kod kuće imamo bar 40. Nije ni čudo.

E, a sad Šlajh. Zašto Šlajh? Po čemu je poseban Šlajh?

Figurice proizvođača Šlajh već na prvi pogled govore o kvalitetu. Prave se od tvrde plastike i za livenje jedne je potrebno izdvojiti i nekoliko dana. Prikazani likovi su realni, pravih proporcija i nalaze se u realnom okruženju. U igri sa njima deca itekako upošljavaju maštu. Nije potrebno da izmišljaju vilinske svetove niti konjiće koji govore. Sa ovakvim igračkama zamišljaju se realne situacije i realni problemi.
I to nije sve. Da bi se igrali sa njima, nije potrebno kupiti svaki artikal iz seta. Za konjske štale, na primer, lako može da posluži stara kutija od cipela, makaze, heftalica, selotejp, flomasteri. Stvaranje okruženja za nove ljubimce može biti jednako zabavno kao i igranje sa samim figuricama i deljenje uloga u igri.

Čitam sada slogan na naslovnici kataloga – piše The world in your hands, tj. Svet u vašim rukama. Zaista je takav osećaj.